fredag 11 mars 2016

Hemma igen!

Nu är jag hemma igen. Sköterskan på patienthotellet sa igår att hon inte trodde dom skulle ta dränaget  idag eftersom det kommit mycket enligt henne. Men på bröst-och melanommottagningen sa sköterskan där att det knappt kommit något enligt hennes sätt att se det och hon drog ut slangarna.
Så jag är hemma.... :)
Det kom ett meddelande på mitt messenger från en kollega här i Skåne. En kvinna som jag varit på konferenser med och suttit med i möten. Hon skrev att hon hört att jag opererat bröstet för cancer och berättade att även hon gjort det. Sa att det blir bättre Christel, lyssna på doktor Marie nu och gör dina övningar. Så snopen jag blev. Vi sitter på möten men vet inget om varandra. Vet inte vad vi varit med om. Lite konstigt för jag tycker inte att det är skamligt att ha cancer men ändå pratar vi inte om det.

Men jag tänker minsann prata om det!

Vi hade ett foto innan i köket på vår familj. Sen ändrades familjeförhållanden och vi tog ett nytt foto. Här ser ni min familj, det är Kajsa, Björn med Bosse, jag, Johanna, Robban (som är ett sto:) och Lukas! Älskade familj!

Inga kommentarer: