lördag 16 september 2017

Stressfritt! Japp!

Idag har jag en ostyckad dag hemma i Åbarp.
Eller ostyckad och ostyckad, jag har valt att i eftermiddag cykla till far med vin och svamp. Tänker göra vars en stoooor svampmacka och servera med ett glas vin.
Det blir bara jag och far. Mannen drar ner till vagnen och tar ner tältet (om det är kvar efter stormen) och golvet. Blir bra så, han slipper en skällande Bosse och får tid och möjlighet till fri rörelse. Och jag och Bosse får Åbarp för oss själva.
Det är dessa svamparna som nu är vidgjorda och ska stekas i smör och sen i med grädde. 
Gott gott gott! 
Det gröna bakom svamparna är vår pööl. Vi är inte människor till att få bort det gröna och fram med det blå. Äldsta dottern glömde att sätta tillbaka elkontakten efter att ha dammsugit bilen. Så pöölen står utan pump i flera dagar. Vi har chockklorat och haft oss. Men det gröna finns kvar. 
Så i veckan blir det att åka upp till poolcentret och få hjälp. Vi brukar ju bada fram till november och det vill vi även i år. 
Nu ska jag kyla en flaska Procecco till ikväll. Får ju fira livet lite 🍾

Inga kommentarer: