lördag 25 augusti 2012

Nyttigt??

Jag försöker leva nyttigt i veckorna, promenerar eller tränar varje dag. Har sen förra julen, då jag var mycket sjuk, gått ner ca 15-20 kilo och har väl så där 15 kvar att jobba ner.
Tänker sätta fart nu och har anmält mig till zumba pass som jag kommer att kombinera med gymmet och annan träning.
Men på helgerna vill jag njuta av några glas vin eller som igår en och annan drink. Matmässigt lever jag bra men de alkoholhaltiga dryckerna gör ju att viknedgången går mindre fort.

Tagit på min morgonpromenad innan frukost. Lite sol och lite dimma, men andra ord en utmärkt morgonpromenad.
Men jag tänker så här: så länge jag går ner mellan 4 och 6 hg i veckan är det ok att leva som jag gör:))
Sen vet jag ju att det inte är nyttigt men livet ska ju levas också, vi får ju inte en andra chans utan det är nu som gäller. Och då vill jag må gott och leva väl.
Och det gör jag.
Ivarjefall på min fritid, sen jobbet är en helt annan sak och den saken måste jag ta tag i innan jag rasar ihop i en enda stresshög. Mer om detta sen.

Ha det gött alla

Inga kommentarer: