torsdag 21 februari 2013

Det är mycket nu

Nu är det ett tag sen jag skrev här och mycket har hänt sen senast.
Min far är just nu tillfälligt förvirrad och ser saker vi inte saer. Han ringde till mig och ville att jag skulle köpa Radar eftersom han hade så mycket flugor hemma. Naturligtvis köpte jag det, trodde ju att han hade fått blomsterflugor eller annat. Men inte var där några flugor inte, där var inte heller en massa människor i hans lägenhet som han också såg, så vi fick tag i en ambulans och han for in på sjukhuset. Trodde ju han fått en hjärnblödning eller propp men den var en infektion i urinblåsan som tillsammans med en skitmedicin som gett honom detta. Han är på bättringsvägen men fortsatt på sjukhus.

Vår, som jag tänkte, fantastiska helg i Stockholm slutade ju som ni vet med att mannen blev matförgiftad och restaurangen har erbjudit oss halva notan nästa gång vi åker dit....men inte sjutton vill vi dit fler gånger inte.

Min kollega är nu sjukskriven på halvtid så min arbetsbörda blev nu ännu större. Viktigt att jag fortätter träna och ser till att jag inte stressar upp mig utan bara gör det som jag hinner med. För det är ju inte det som vi gör som stressar upp oss det är ju tanken på allt vi har att göra som stressar mest.
Vi har ju sportlov här nere nu och skolan är tom på lärare och elever, bara vi övrig personal som finns på plats. Både skönt och irriterande, hade en lärare som försvinner vid tre varje dag som sa att "äntligen lite ledig" och det går ju då rakt in i denna trötta kropp. Vet att många lärare jobbar hårt men skulle vilja att många av dom var tvungna att generara sin egen lön någon gång inom det privara näringslivet. För hos oss jobbas det bannemej ingen förtroendetid eller annat.

Jaja, nu ska jag snart pinna runt ellarundan som ligger på 8-10 km beroende på vilken väg man tar. Har tränat varje dag denna veckan för nu vill jag minsann bli av med överhänget ;)
Inte vackert med massa volanger på gamla tanter inte....

Ha det gött alla
Snart är det sommar igen





Inga kommentarer: