måndag 12 augusti 2013

Gnällig, gnälligare, gnälligast

Idag kom en del av lärarna tillbaka efter åtta veckors ledighet. Några har på ett mycket mystiskt sätt lyckats få ihop komp till att kompa ut måndag - tisdag, underligt att de får ihop det med tanke på att skolan är helt tom tre på em och efter tolv på fredagar. Hade det rört sig om en skola där man som lärare hade prov att rätta hade jag förstått men det rör sig inte om den sortens skola....(fast här hymlar jag lite, jag vet ju att de fuskar med sin tid)
Men nu var det inte denna underliga ekvation jag ville belysa, det var det faktum att några av dem  har mage att klaga på kort ledighet inför oss som har haft fyra veckors semester. Jag blir sååå trött på det, byt jobb om det är så jobbigt att komma tillbaka eller håll åtminstone tyst :(

Naturligtvis har jag generaliserat starkt, inte alla lärare är så här, absolut inte...
Så nu har jag gnällt ur mig detta.....sorry
Ska inte upprepas förrän nästa år ;)

3 kommentarer:

Sus sa...

Hur FAN får lärare ihop komp??

Mvh Läraren

Sus sa...

Alltså, jag håller ju med dig här! Jag FATTAR inte hur lärare alltid har komp. Hos oss finns inte det.

Värst är de som åker utomlands i skolststarten.

Mia sa...

Gnäll med all rätt! Men det är bara så, att alla förstår inte hur bra dom har det/gör det...Sen är det ju dom som gnäller högst som hörs mest, tyvärr... Kram!