onsdag 10 augusti 2016

Strålande tider!

Etapp fyra i min cancerresa är härmed påbörjad.
Väntrummet på strålningen, träden är helt fulla med härliga gosedjur. Önskar att alla väntrum var lika trevliga :)
Japp, strålningsdag 1 är gjord. 
Vaknade och var lite spänd på det nya som komma skulle men det visade sig vara som en fjärt i rymden. Åtminstone jämfört med allt som varit innan. 
En manlig sjuksköterska hämtade för lite prat om strålningen och sen ställdes maskinerna in på just min cancer. Tror det rörde sig om sex ställen men är inte riktigt säker. Jag var tvungen att ligga helt still och naturligtvis kliade det överallt just då. Men jag var tillsagd att säga ifrån om det kliade och det gör man ju inte....inte jag i alla fall. Utan det var att stå ut helt enkelt och det är ju psykiskt kli....inte en gång har det kliat sen jag kom ut från strålningen :)
Så, nu återstår det 24 gånger innan även strålningen är över. 

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Tjugofyra gånger!! Så mycket man inte har haft en susning om!

Bert Bodin sa...

Ja. Börjar man handdiska kliar det ofta någonstans i ansiktet. Under glasögonen.

Låter jobbigt. 24 gånger kvar. Hur ofta görs det?