torsdag 11 maj 2017

Jomenvisst serru

Imorgon ska jag borda ett skepp. Styrelsen som jag är med i ska ha möte på båten mellan Göteborg och Kiel. Tydligen någon form av all-inclusive grej. Och det mina vänner....är inte min grej. 
Varken att vara instängd i en båt eller buffékonceptet. Många av mina vänner drömmer om en kryssning i Karibien men inte jag! Och sen det här med "ät och drick så mycket du kan", ett ofog som tydligen växer mer och mer (OBS nästan en ordvits;). 
Jag vill titta i en meny, välja en liten men naggande god förrätt, titta ut ett gott vin till det. Sitta en stund och sen få in huvudrätten, gärna i form av torskrygg med skaldjurssås och ett charmerande chablis till det. Övergår sen gärna till en fruktig bärdessert med dessertvin för att avsluta det hela med kaffe och en grappa. 
Tror jag att det blir så? 
Nja, säkert mer typ tetravin och friterad banan 😂

Men men, recension kommer sen. Jag kan ju ha fel....har hänt förr! 

1 kommentar:

Bert Bodin sa...

Jag är heller ingen kryssare. Tycker det verkar instängt och långtråkigt. Buffé är heller inte min grej. Men det finns undantag. Sällsynta!