onsdag 12 juli 2017

Smått och framförallt gott!

Idag är det mat och packning som gäller.
I ugnen bakas en dansk ribbestek, eller mer bekant fläskesteg. Den är till min gamla far. Han älskar den knapriga svålen och såsen som ingen människa kan misslyckas med.
Skörden av svamp är väl lite sisådär. Konstigt nog behöver vi mer regn (knappt man våga önska sig det nu i semestertider) marken är snustorr på våra svampställen. Men, den första lilla paketen svamp ligger nu i frysen. Dessutom finns där även över en liter råsaft på våra röda vinbär, det ska bli gelé till vinter som vi med glädje äter till allt möjligt.

Sen är det ju dags att packa, något jag är riktigt usel på. Jag glömmer alltid något eller så packar jag för fel väder. Blir liksom aldrig rätt. Har åkt på resor med bara böcker och regnjacka :)
Men Stockholm är ju fullt med affärer så jag överlever nog. 

4 kommentarer:

DDT sa...

Jag längtar också efter regn. Skogen är snustorr, gräsmattan ser ut som serengeti och trädgårdslandet liiider. Dessutom oroar jag mig för att brunnen ska sina. Visst är det trevligt med sol, men det kan väl regna nån gång.

Bert Bodin sa...

Här har det regnat i flera dagar nu. En hemsk sommar har vi här i norr. Men ... Idag såg jag att kantarellerna är på gång.

Bert Bodin sa...

Här har det regnat i flera dagar nu. En hemsk sommar har vi här i norr. Men ... Idag såg jag att kantarellerna är på gång.

UplayOnline sa...

Idag såg jag att kantarellerna är på gång.


หีฟิต