onsdag 8 november 2017

Hur gör ni andra?

Nu är jag i ekorrhjulet igen! 
Fullt upp på dagarna och sen sitter jag som ett spöke i soffan på kvällarna. 

Svårt det där att känna var gränsen går och leva efter sina egna förutsättningar. 
En del av mitt jobb är att ta emot studiebesök med nya elever samt jobba med att ordna en veckas praktik på programmen. Det är ju viktigt att vi får nya elever och då är det lite för lätt att ta på sig för mycket.
Och det gör jag....verkligen! 

Behöver ett ny plan för hur jag ska ta mitt mående på allvar! 
Och träna! 
Och äta rätt! 
Och sova hela natten! 
Och njuta av höstdagar! 

Tycker inte att jag begär för mycket 😂

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, jag önskar jag kunde svara dig, men det kan jag inte.
I mitt yrke kan man arbeta eftermiddag och kvällar och då har jag halva dagen, fram till två, halv tre, att tanka lugn. Jag önskar att jag hade svaret till dig, men icke, sa Nicke.

Monet sa...

Jag tror så här: så länge man ”planerar” lugn och ro, rätt motion, rätt mat oc rätt sömn så går det åt skogen. Allt det där är bara extrema stressmoment i sig. Plus stressen i att komma tillbaka och tro att allt är som förr. Det blir det aldrig mer. Sov när du behöver, gå ner ännu mer i arbetstid - sluta arbeta för den delen - vem tackar dig för det om du blir sjuk igen? Vi är alldeles för många kvinnor som både gått in i väggar och tror oss kunna återgå så fort det går. Man måste lära sig att ligga i sängen hela förmiddagen om det behövs och vara glad om man klarat att göra köttfärssås till middag. Inte mer.