söndag 7 juni 2009

Jösses sicken helg

Först for vi till Tydingesjöns camping för en mycket trevlig kväll i goda vänners lag, Ulla och Knut. Kallt som attans men mycket varmt, om ni förstår hur jag menar;) Men vi drack öl och vin, grillade potatis och kyckling, pratade om allt som är viktigt i livet och en hel del om allt som är oviktigt i livet. Med andra ord en mycket trevlig kväll med mycket skratt...tror minsan att vi höll de andra camparna vakna. Tyvärr glömde jag bort att jag hade kameran med mig.
Dagen efter drog vi till Broby marknad och såg på kommersen. Tydligen en av skånes äldsta marknader och där var många knallar som ville åt våra pengar. Typiskt mig hade jag bara 14 kronor i börsen..suck. Efer detta körde vi mot hemmet men efter ett par mil ändrade vi oss och vände Kotten mot sydost ner till Österlen.

Här ser ni fördelen med husbil, vi står i princip nästan nere på stranden. Älskar havet och med en Kotte "äger" vi ju alla hav.

Här en bild på vår favoritstrand, Sandhammaren, där man kan få känslan av att vara ensamma på hela stranden, så stor är den att man aldrig ligger nära någon annan. Ingen mer än maken och honom vill man ju vara nära ;O)



4 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Långgrunt är det också ;)

amonym sa...

Ser ju helt underbart ut!!! Det är en av mina önskningar för sommaren. Sol och ensam på stranden....kan bli knepigt eftersom vi ska till Båstad....

Anette sa...

Jag måste skaffa mig en sån!
Ser ju så gött ut... Bara packa - och dra!

Sus sa...

Jamen jääävlaR vad härligt!