onsdag 10 mars 2010

Just nu....

.
...gör jag inget annat än jobbar och tränar.

Sjukt trött och sliten men det är bara 7 arbetsdagar kvar tills vi drar söderut.
Söderut mot dolmiterna...hihi

Fast nu ljög jag lite, dricker faktiskt lite vin också och funderar på människors val, de val vi gör som ofta påverkar de runt om oss.
Filosofen Kotten ni vet.....eller ja, rödvinsfilosofen Kotten.

En annan sak jag funderar över är att lärare borde arbeta inom det privata företagandet, åtminstonde fem månader varannat år. Denna tanke kom av en kommentar från en av våra lärare som ansåg att det var alldeles för lång tid fram till påsklovet....hon var helt sluuuut.
Och visst, arbeta fram till tre varje dag och bara ha 12 veckors ledighet per år....vem blir inte helt färdig av det???
Inom det privata behöver du vara lönsam....något som all kommunal verksamhet kan lära sig något från.

Slutgnällt :) Salut

3 kommentarer:

Sus sa...

Vet du.
Du är min idol.
Du gör så himla sköna saker.
Hela tiden.

Jag tycker om dig!

Johanna sa...

Mamma!
Nu får vi tala allvar. Att vara lärare är sjuuuuukt jobbigt. Jag menar; jag har bara två halvimmesfikor och en timmes lunch. Per dag!!!!!
Och ibland, ibland då måste jag arbeta kvällar. KVÄLLAR!!!!!
Och tolv veckor, vet du hur fort det går?

Nä, livet är tufft som lärare. Ibland hinner jag knappt julpynta för jag är bara ledig tre dagar innan jul....

Hihihihihi

christel sa...

Johanna...lilla skitunge:)
Sus, du är bara bäst..japp