söndag 28 mars 2010

I´m back

Har haft en, för det mesta, bra semester. Blandat sol och moln med otroligt vackra vyer. Se bara på bilden nedan, en högt belägen sjö, helt frusen och vacker. Skulle till ett bergsmassiv, Marmelada, men vägen var avstängd på grund av laviner och vi kom inte längre.

Det absolut bästa med Dolomiterna är att släpliftar i princip inte finns utan det är sittlift eller kabinlift/gondol som gäller. Blir ju mer vilsamt då och de stackars låren får det mycket lugnare. Ty denna kropp har fått jobba. Ibland fick jag nästan stappla ner till bubbelpoolen (läs: ta hissen:) och sitta i den tills jag var totalt masserad vilket ju inte är det sämsta.


Men sen är det det här med charterstämmningen...inte riktigt min grej (finns ju en anledning till att vi har husbil och alltid reder oss själva). Det visade sig att vi skulle göra en himla massa tillsammans och vill man då inte det är man inte riktigt "väl sedd" om ni förstår vad jag menar. En klämcheck göteborgare som till och med ville att vi gemensamt skulle lägga dricks i en korg till personalen på hotellet.
Vi gjorde inte det utan gjorde som vi brukar, gav en summa vid utcheckningen, vilket inte sågs med blida ögon....
Jag blir tyvärr en liten rebell som kan fördärva...tyvärr, men arbetade hårt på att inte visa det. De andra var ju lyriska över upplägget och har rest ett flertal gånger med bussbolaget.
Men det i det stora var det en upplevelse jag inte vill vara utan :O)

Hur bra på charter är ni?



3 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Välkommen tillbaka! Charter? Aaaaldrig gjort. Ensamvargar :-)

Anette sa...

Roligt att du är tillbaka!
Jag fixar nog charter - men däremot är jag tveksam till bussresor. Att vara trevlig är inte min grej, alltid.
Dessutom är där ju ALLTID en klämkäck göteborgare med i bussen.
Och jag skulle ALDRIG lägga gemensam dricks i någon korg...
Kram

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Åh vilken fin bild!!

Jag är dålig på det mesta förutom på att åka till mitt landställe. Min plats på jorden.