söndag 30 maj 2010

Jippie..

.
....golvet är klart och det blev jättefint. Nu har jag ONT i kroppen, inte van vid att kroppsarbeta...knäna värker och ryggen ska vi inte tala om. Kvar nu är lister sen är det dags för en färd till Älmhult där vi ska köpa soffor och kanske ett soffbord.....om vi hittar ett vi gillar. Kan nämligen tänka mig ett gammalt i teak, ni vet ett sånt med underhylla. Fast fina sådana är svårt att hitta, de är ofta fläckiga efter glas och flaskor. Vi får se.
Är mycket sugen på att åka upp och kolla läget i Älmhult, vilket för mig är IKEA. Alla andra ställen är kopior :)
Två veckor kvar till de första veckorna semester. Har två veckor och efter de så ska jag eventuellt arbeta två veckor för att avsluta med fem veckor. Rätt ok va? Jobbar ju på en gymnasiesärskola och trots att jag har vanlig semestertjänst är ju jag lika trött som lärarna som har hela sommaren ledig. Ska kanske försöka få en uppehållstjänst istället, blir ju lite lugnare eftersom man då vet att det inte behövs en massa komp och flex för att få sommaruppehåll. Kanske rektorskan går med på det... :)

Och nu...ELITLOPPET (hoppas inte Åke vinner, han borde vara diskad efter hans styrning i försöksloppet)

Ha de

Inga kommentarer: