tisdag 12 oktober 2010

Skräcken

Det finns en sak som jag är rädd för, riktigt rädd. Så pass att jag nästan får svårt att andas.
Jag är livrädd för att bli sjukskriven.
Tänk er att en sjukdom drabbar er och ni blir tvungna att sätta er tilltro till försäkringskassan. Handläggaren på Fk blir då den som håller ditt liv, så som du lever, i sin hand.
Livrädd.
Läste precis i Georges blogg och skräcken satte sina klor i mitt bröst.
Vad är det för j-vla land vi numera lever i? Egokungens land där vi skiter i andra och bara ser till vårt eget. Måtte jag hålla mig frisk...tänker fortsätta träna som en galning för försöka hålla ohälsan borta. Vet att det inte fungerar på allt men många av våra vällevnadsåkommor bekämpas bäst med träning och viktminskning.
Blev glad härom morgonen när mannen mätte magen på mig, äntligen lite resultat:)

Försäkringskassan...vik hädan

Inga kommentarer: