måndag 7 januari 2013

Never a dull moment

Är hemma på min sista "karensdag" efter magsjukan och det positiva i mitt liv är att det verkar hålla tätt nu. Det negativa är att min far åkte iväg med ambulans idag.
Själv satt jag hemma utan bil och hann inte iväg för att stötta upp och tiden mellan att jag fick reda på att de kommit och tagit hand om honom var lååååång.
Nu har jag fått ett preliminärt besked, de tror det är dubbelsidig lunginflammation, som heter något annat som jag inte riktigt uppfattade. Nu hoppas jag att han får bli kvar ett tag tills han klarar sig själv. Inte alltid dom får det i dagens Sverige men syrran åker ner och "röjer" om det behövs. Hon arbetar med äldre människor och vet hur det går till och vi ger oss inte nu...de måste behålla honom ett tag.

En annan sak är att jag idag vägt in mig igen i vv. Första julen jag inte gått upp något :)
Mitt mål är 9 kilo ner fram till den 24 maj då vi åker till Barcelona. Sätter en ruta här vid sidan om med resultaten, men det blir ju inga resultat förrens nästa måndag.

Ha det bra alla.

Inga kommentarer: