måndag 17 februari 2014

Nattlig betraktelse

Sitter i sängen och dricker te för om jag lägger mig ner får jag inte luft. Känns som rivsår och annat mojs i halsen och därför är det lättare att vara vaken än att försöka sova. Det där med sömn är inte en total nödvändighet för mig, kan vara vaken flera nätter om det behövs....eller vaken och vaken, men sova så där två tre timmar. Vilket det säkert blir inatt också.
Men nu är det snart midnatt och ändå ganska ljust även här ute på landet. Månen skiner mellan björkarna i backen och snart kommer det bli ännu ljusare då månen stiger över vår lilla skog. 
Alldeles stjärnklart är det och nyss tittade jag på lilla Björn genom toafönstret. Kan inte så mycket om stjärnorna men lilla och stora Björn kan jag. 
Vi får se om jag kan jobba imorgon, jag satsar på det i alla fall. 

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Herremin! Själv blir jag groggy utan varje-natts-sömn. Hoppas att du kryat på dig!