lördag 14 juni 2014

Vaknar tidigt som vanligt.

Regnvått däck och varm pööl. Och mitt fina utekök. 
Det har regnat i natt och luften känns syrerik.
Fåglarna eller faktiskt koltrasten håller låda här ute och jag ska snart ta mitt morgondopp. Hade önskat att jag tålde insjövatten för inget slår ett tidigt bad i en stilla insjö men badar jag i sjön, i detta fallet Tjörnarpssjön, får jag små plitar överallt som kliar infernaliskt. Just på grund av detta investerade vi i en pööl trots att vi har så nära ett naturligt bad. Och så bortskämd jag är nu med varmt vatten....ja jag kommer kanske aldrig ner i havet nu ;)
Idag ligger helgen framför oss, en helg där vi inte planerat in något och just den känslan det innebär, att har ett oskrivet blad framför mig och den känslan älskar jag.
Ha det gött alla. 
Jag återkommer och berättar hur dagen blev :))))))

2 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Jo..men får man nu utslag i det riktiga vattnet så får man ju ordna till det på annat vis..och hur i sjuttsingen ska man kunna ha en kall öl stående vid strandkanten på samma vis som vid en pool? ;)

Nä...det blir bra det där :)

Elisabet. sa...

Min före detta man och hans fru har i ett par års tid nu haft en sån där grej att bada i .., och det är rena frälsningsupplevelsen, tycks det som. Men er kanske är större? Är det en pool eller en sån här med massage?