söndag 29 januari 2017

Lydiagården

Ikväll åker jag till Lydiagården för en rehabiliteringsvecka.
När jag gick utbildningen på Malmö högskola extrajobbade jag på Lydiagården som städare och köksbiträde. Trivdes väl inte helt hundra, det fanns ett avstånd mellan den vårdande personalen och oss som höll på med städ och mat. 
Och nu ska jag dit på en rehabvecka. Konstigt minsann. 
Det jag hoppas på är att jag genom samtal och information ska få någon sorts distans till cancern och tiden som varit. Ett sätt att hantera det och en möjlighet att börja växa. Rädslan är en ständig oönskad gäst i livet nu och jag vill inget hellre än att kunna släppa den. 
Men oj vad jag kommer att sakna Bosse! Kan kanske smuggla med honom ;)

I helgen har vi varit i Borås på möte och denna gången bodde jag på hotellet hela natten, inget besök på akuten denna gången. Men det är ju klart, jag har ju ingen blindtarm kvar, den blev kvar i Borås förra gången jag var där. Så jo...det var ett mycket bättre besök denna gång. 
Vi åt på en spansk tapas restaurang, La Copita, som var helt underbar. Fantastisk mat och vi njöt av både skaldjur, griskind, krämig risott mm. Ni hittar restaurangen här http://lacopita.se/

Men nu får jag börja packa, ha det gött alla!


Inga kommentarer: