lördag 10 juni 2017

Framsteg!

Jag har numera övervikt och inte fetma. De ni ;)
Nu är ju BMI ett otroligt stelbent verktyg, i Hässleholm visade det sig att alla vältränade brandmän hade övervikt. Så inte är det ett bra verktyg. 
Fast nöjd är jag. Jag trodde ju på alla som sa att det är stört omöjligt att gå ner i vikt när man tvingas äta antihormoner. Kvinnor talade om för mig att "du får ta de här fem åren som tjockis" och nu har jag ju ändå bevisat att det går att gå ner trots medicinen. Sen behöver jag enligt den stelbenta tabellen minska tolv kilo till för att bli normalviktig. Och det är absolut inget jag tänker ska ske. Då blir jag som ett russin i ansiktet. Älskar blötlagda russin men jag vill absolut inte se ut som ett. 
Nu ska jag sätta mig på cykeln och för första gången träffa mina partikamrater på en grillträff. 
Ska man då hälsa "goddag kamrat" eller 🤔?
(Liiiite nervös alltså, tur jag ska cykla så jag är snäll när jag anländer) 

Inga kommentarer: