tisdag 15 april 2008

Drömmen











En av de första bilar som jag körde själv var syrrans folka, en bubbla från 1963. Liten men naggande god, sackade vilt i uppförsbackar men å andra sidan kom den upp i hissnande hastigheter på nedfärden.Nu skulle jag mer än gärna vilja ha en sådan, tycker de är helfräna. Inte så trafiksäkra men än då...så fräcka. Svågern min, han som lyckades göra syrran med barn hade en helt annan typ av bil. Han hade en P1800, inte så konstigt då att syrran lät sig förföras kanske. Och hallå...en P1800 hade inte heller smakat beskt. Fortfarande en otroligt snygg bil

Men men, drömma kan man ju.
Svårt att packa in sex stolar i den vilket vi gjorde idag i dotterns volvo. Ska vara till vårt uterum. Ska bara målas och kläs om, sen är de redo för sommarens fester.

1 kommentar:

Anonym sa...

En gång i tiden tog jag en tripp på ca 50 mil i en P1800, men kan säga jag hade nog hellre åkt bekvämare i nåt annat...fast häftig är den!