torsdag 22 maj 2008

Äntligen på G



Jag har ju ett skitjobb på ett sätt. Det är stillasittande. Så nu äntligen har jag hoppat på stegräknartrenden. Hade tänkt att detta skulle ske mycket tidigare men på grund av influensan fick det bli först nu. Inköpet av räknaren gjordes i går och stegen blev då enbart 4 890. Men idag har det blivit 7 540 steg. Mitt mål är att komma upp i 10 000 varje dag. Och det kommer att ske. Japp.

När jag skulle köpa räknaren var jag tydlig med att jag ville ha en som enbart räknade steg. Operation övertalning av säljaren på Intersport var kort men intensiv. De ansåg att jag behövde en som räknade ut hur långt jag gått, kaloriförbrukning och annat onödigt. Men nej, vill bara ha en som räknar steg och det är exakt vad jag köpte. Än så länge är jag nöjd med mitt köp även om den ibland slutar räkna. Men någon sa att om den rubbas för mycket när jag sitter ner och kanske hamnar upp och ner så slutar den räkna. Men men, jag kollar den ofta. På detta viset får mina program på skolan betydligt fler besök av mig.....måste ju få steg ju :o)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas du blir nöjd med din stegräknare, jag är nöjd med min i alla fall. I dag har det blivit 12588 steg, men då har jag klippt gräsmattan.
Kram

Anonym sa...

vwellermo.blogg.se
Vist är det larvigt...men jag kunde inte låta bli....6000steg idag...och jag behöver 10000...men orkar inte nu...lyssnar till tv..pm pirelli skall få komma ner och sjunga,,kramiz

Anonym sa...

Visst är det trist hur få steg det blir av en vanlig dag. Min man föreslog att jag skulle fästa stegräknare i käken.....fattar inte varför=) han är rolig han=)