söndag 23 november 2008

Kolla pälsen

Ljuvlig eller hur? De går ute året runt och får en tjock skyddande päls. Vi tror inte på täcken och varma stall, allt ska vara utifrån hästen naturliga habitat. Så naturligt det låter sig göras iallafall.
Många förmänskligar (?) våra djur och det kryper i mig när jag ser alla överviktiga och påklädda hundar. Hujedamej va hemskt, är en hund naken dvs utan päls är det inte detta kalla land som är deras naturliga miljö...om det nu finns en sådan.
Nä jag skulle ju bara visa Lukas fina päls..inte börja debatera djurhållning ;O)

3 kommentarer:

Sus sa...

Elvis har två plagg.
En reflexväst och en fodrad väst med reflexer.

Där går gränsen!

Anonym sa...

Bra tänkande! *L*
Du kan tro att jag spurtade i soffan idag, huuu är alldeles svettig! ;-)

Ego sa...

Precis min åsikt! Vi syvare är sååå kloka, helt enkelt! Du skulle se min fjordings päls...