måndag 10 november 2008

Otroligt charmigt dravel

Jaha, hästarna är nattade och ovädret är konstant här i Åbarp.
Just nu känns det som om det är otroligt långt fram tills jag kommer att ha en längre ledighet.
Fast jag är nog inte den som har det värst, dotter nr 1 har det, ivarje fall ikväll. Hon som är utbildad hippolog och alldeles snart färdig lärare inom häst och trav är tvingad att gå amatörtränarkurs på Jägers i Malmö. Hon är långt mer utbildad än de som håller i kursen, trav är ju som ni vet en dj*vla gubbasport och högskoleutbildningarna är svårhittade inom den sporten.
Men för att vi ska kunna starta Lukas i premieloppen är hon tvungen att gå om kursen. Fjanterier och kostar gör det ju också.
Fast jag sitter i soffan och har brasan igång..olika faller ödets lotter gumman.

Imorgon ska vi bära igen...vi går omkring med en massa bohag jämt tycker jag...undrar varför :O)

Nä jag säger som Ekelundskan:

- Leverpastejen
- Nä den är död....
.