lördag 20 december 2008

Underbara lördag

V75-systemet är inlämnat och nu väntar vi bara på att kamma hem pengarna. Älskar trav trots alla skriverier, är faktiskt helt övertygad om att travbranschen är full av monkeybusiness. En sport med gubbar som ser dollartecken framför sig, hah, klart att de fuskas som f*n. Synd bara att inte alla ordentliga travtränare får den uppmärksamhet som nu fuskåke får. Jag har en fantastiskt historia om en totalidiot som slog ihjäl en häst men som skyddades av dessa skitgubbar vars ideologi är att hålla varandra bakom ryggen. Skittränaren blev till och med årets amatörtränare ett år, suck. Men, jag vet också att även hästhoppingen är fullt av skit, inte naturligt att en häst hoppar så högt som vissa gör. Lite el där gör susen och då hoppar dom utav bara den.

Men men, granen är klädd, juldukarna framlagda, hyacinterna i sina krukor osv osv. Men andra ord sitter vi och tindrar med ögonen och väntar på tomten. För jag har varit snäll i år, mycket snäll. Har inte anklagat en endaste människa, inte mobbat någon, blivit påhoppad men inte kastat tillbaka. Är jag då inte värd en himla massa julklappar så säg...?
Så ge mig dom..nu ;O)

Till middag ska vi festa på hälleflundra med räksås, vitt kylt vin och pomme duchess. Ska bli smaskens. Men som sagt, innan dess ska vi kamma hem stålarna..japp.

Inga kommentarer: