fredag 27 februari 2009

Here we go again

Bild från förra gången jag besökte huvudstaden,
det var då jag smet från en föreläsning för att gå
i gamla stan och fotografera.

Har knappt lämnat Skåne än men är på väg till huvudstaden, Stockholm alltså. Ska återigen på styrelsemöte inom SYVI, vilket alltid är stimulerande och roligt.
Denna gången ska vi bo på söder och jag får inte glömma att gå in i saluhallen och köpa chocklad hem till familjen, samt något annat till dotter nr1, hon är allergisk mot chocklad men jag hittar säkert något annat till henne. Förra gången jag var inne i saluhallen höll jag på att ramla baklänges när jag såg priserna på kött, 124:kr/kilot för karré...VA....hutlöst. Hemma ger vi allt som oftastmellan 29- och 39:kr/kilot. Dyrt att bo i Stockholm.
Kommer hem vid 18-tiden imorgon och då kommer grillen förhoppningsvis vara het och köttet marinerat. För att inte tala om den enorma vinsten vi ska kamma hem på V75.
Ha de

Inga kommentarer: