tisdag 24 november 2009

En näradödenupplevelse

.
En viss dam (eller herr, mörkade rutor) körde nästan på mig idag. Gick med hunden och fick möte, en röd van hemmahörande hos grannen söderut. Den mötande bilen svängde vägen åt höger, vänster för mig och precis i kurvan gasade bilen och tog kurvan i en väldig fart. Tio centimeter från mig...huvaligen. För att använda ett gammalt fint talesätt: jag sket nästan på mig!

Tyvärr tror jag inte att det var ett misstag. Hade en fejd med dem för över ett år sen som vi har stoppat ner i malpåse, alltså no hard feelings här inte...men tror inte det är samma för dom...jisses...

Vilken tur att jag alltid stannar och håller hunden hårt. Han hör mycket dåligt och skulle kunna hoppa ut framför bilarna så nu för tiden får han inte gå lös där det förekommer trafik. Jaja, det gick ju bra...
Tror jag ska gå en annan väg :O)

2 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Så gör man bara inte. Basta.

Madlar sa...

Glöm inte att ta på reflexvästen!