torsdag 17 december 2009

Sitter i sängen

,
och kan inte sova. Det är totalt tyst och ute har det slutat snöa. Just nu ser det ut som om det kommit 10-15 centimeter snö och alla träd och buskar är så där julkortsaktiga.
Två dagar kvar att arbeta innan min lilla ledighet. Lite småpyssel idag, skulle kört till Våxtorp men eftersom dom varnat för mer snö så stannar jag hemma. Imorgon bjuds det på julbord men lusten för att gå har helt försvunnit.
Anledningen till den försvunna lusten är dubbel, både att jag tröttnar så fort på julmat och att kommentarer som "gratisätare" så lätt kommer i omlopp. Sen spelar det ju ingen roll att de som mest uttrycker detta alltid sitter där och tuggar. Och ska jag vara ärlig så tror jag inte att jag någonsin fått denna "vackra" titel, men andra har och som ni märker så retar det mig lite ;)
Det verkar som om dottern ligger bra till för ett arbete Örnsköldvik av alla platser. Vet inte om jag vill att hon ska försvinna så långt iväg! Nu har jag ju intet att säga till om vad det gäller detta men man får väl tycka. Det bästa med att hon flyttar upp är att det går tåg dit för mig och att jag kan åka upp.
Nä, nu går jag nog upp och sätter igång med dagen. Någon måste ju ut och skotta och eftersom maken tycks sova som en stock ligger nog denna ädla syssla på mig. Ha en skön dag alla och glöm inte att sitta ner en stund med en go fika, fånga dagen ni vet.

Inga kommentarer: