lördag 3 april 2010

Konstrunda och mys på schemat

.
Drar snart ner till ljuva Österlen för lite kulturellt insupande och strandpromenader. Alltid lika intressant att se vad havet gjort med standen och hur mycket som finns kvar av Löderup. Campingen som finns där minskar för varje år och till sist kommer allt att finnas på havets botten. Finns ju mäniskor med stugtomter 100 meter ut i havet. Trist öde, men man har beslutat att låta naturen ha sin gång, förutom hos någon rik byggmastare som lät sina anställda lägga ner massor av stenblock för att förhindra eruptionen runt hans tomt....vilket gör att hans stuga ligger med havstomt snart runt om:)


Bild på hur havet äter upp stranden. Tog den i fjol och nu ska det bli spännande att se hur det ses ut idag....

GLAD PÅSK PÅ ER


1 kommentar:

oumberligating sa...

Vilken fin och trevlig blogg jag hamnat på! Härliga bilder och fin text, verkligen!
Helt otroligt, jag har bloggat i snart två år utan att ha funderat det minsta på att det finns på varje blogg uppe i vänstra hörnet, en liten textrad där det står "nästa blogg", jag testar där idag och dyker alltså rakt in i din "värld"!
Det råder just nu "stiltje" på min blogg, så jag "ser" mig runt lite! (ler)
Kanske skulle jag väntat med att skriva några rader hos dig, för kommer man in på min blogg idag så ger den verkligen ingen sann bild av mig! (ler)
Har varit en mycket "dålig människa inatt" har "cyberdruckit alkohol med främmande kvinnor bla!
Jag är annars en mycket fin "kille"!
Minns inte när jag senast nyttjade alkoholhaltiga drycker! (ler)
Som sagt ska inte plåga ditt kommentarsfält med mer svammel, men som sagt fin blogg du har!
Ha en forstsatt fin Helg!
Kram ifrån Peter Olofsson alias Ulv Röde!