onsdag 14 juli 2010

Jaha..intresseklubbsnytt

Mitt "nya" liv börjar utkristallisera sig. Med nya menar jag en förbättrad livsplan med motion, nyttigare mat och något mer stressfritt.
Motionen består just nu av simning eftersom gymmet är något av en skärseld. Inte med synder och anklagelser utan med värme som inte är av denna världen. Så fort värmen avstannar, vilket jag hoppas dröjer, går jag in i gymmet igen samt promenerar de dagar jag inte är i stan. Men tills dess fungerar simning bra.
Maten är en sorts blandning av GI och Atkins...GI med att inte äta det vita så som bröd, pasta, potatis och ris....Atkins för att han anser att ett eller två glas rött per kväll bara är bra, det är ju ändå sommar;) Alltså, som vanligt, blandar jag och mixar livet till något jag kan leva med.
Stressen tror jag att jag ordnar upp med att gå över till uppehållstjänst. Förlorar en del pengar på det men vinner sommar- och juluppehåll. Den flex och komp jag då får ihop, för det blir det alltid, tas ut på elevernas lov. Till och med big boss tyckte det var en bra idé, blir ju en utvilad och glad Kotte i terminerna.
Men det är ju inte bara arbete som ger stress utan även relationer och konflikter. Den första tror jag på att fördjupa och den andra på att förinta.
Nu är det inte så att mitt liv är särdeles konfliktfyllt men de senaste åren har en del skit dykt upp vad det gäller grannar, hästägare och annat och dessa vill jag lägga bakom mig och bara se framåt.

Framåt vad? Jo:
  • långa sommarlov, gärna med ett par veckors extraarbete....inte för pengarnas skull utan för att få pyssla med annat än elever
  • ett stabilt och lagom blodtryck
  • en mer volangfri kropp som orkar med
  • nya och förbättrade relationer (nej, jag ska inte byta ut dom jag redan har, behåller både familj och make;)
  • nya hobbys som t.ex. golf och cykling
  • mm
Låter rätt ok eller hur?
Hör av er vad det gäller extrajobbet =)

4 kommentarer:

Anette sa...

Jag skulle kunna ha ett extrajobb till dig. Har ju förstått att du är en fena på poolanläggning och en sådan hade absolut passat på min tomt. Just nu saknar jag dock både medel och inspiration, men jag får återkomma när något av ovan dyker upp så kan vi kanske snacka oss samman.
Jag skulle kunna bjuda på både husrum och något ätbart under tiden...
Nej, allvarligt - jag tycker ditt nya livsschema ser mycket sunt och bra ut. En jämn fördelning på jobb, ledighet och härlighet. Bra planerat.
Fortsätt nu din ledighet!
Kram

kajsa sa...

jag är stolt över dig mamma. älskar dig.

Gafflan sa...

Jag tycker det är väldigt kloka och bra saker att se fram mot! Att bli vän mrd sin vikt och kropp är inte det lättaste, själv blandar jag friskt olika läror om hur man blir av med kilon. 8 St har det blivit sedan förra sommaren. Sakta går det men jag har inte bråttom, den största bonusen är ändå ett normalt blodtryck och normalt kolesterol :D
Heja, heja Christel!!

Tant Grön sa...

Din kommande livsplan låter utmärkt. Tänker låna lite av den. Men något gym sätter jag inte foten i. Det har jag provat men latmasken tog över och så står man där med ett dyyyrt träningskort och dåligt samvete.