tisdag 20 juli 2010

Saker jag gör

Fast man undrar ju....varför?

Fixade i köket inför en grillkväll. Kom på att jag glömt skölja salladen och tänkte att snabbt ner med den i durkslaget och på med vatten. Så ut på gräset i vild fart för att slunga den i luften så det mesta av vattnet försvann.

Nja, nu blev det inte riktigt så. I och för sig gjorde jag allt utom att slunga den i luften. Jag for ut lite väl stressad och slungade den rakt ner i gräsmattan. Delar av familjen, som satt runt grillen, tittade på mig med viss fasa. Såg tydligen vilt galen ut, åtminstone förbannad som få.

Behöver jag nämna att det serverades tomatsallad den kvällen.

2 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Hahahaha!!! Det skulle jag gärna sett!

Anette sa...

Sallad är ändå bara utfyllnad - det är såsen som är det goda...
Lots of love!