torsdag 8 maj 2014

Ja, jag röstar då på F!

Idag har jag varit på ett LOTS- möte. Ett möte där sekretessen lyfts mellan olika aktörer som på just detta möte kom från HAB, soc, målsman, skolans lärare, sjukvården och så då jag som kom att representera framtiden.
Utmärkt sätt att samverka med elevens bästa för ögonen. Det är inte själva mötet jag reagerat på, det är det faktum att vi var alla kvinnor på mötet. Inte en man så långt ögat räckte.
Ibland när skolans ledning sitter i möte så ser vi genom fönstret att det sitter fyra män, alla runt 40 och otroligt viktiga. Bakom det andra fönstret mittemot det vi ser utifrån kan sen skolans sk övrig personal sitta och fika och dem är alla kvinnor. 
Och så inbillar vi oss att vi lever i ett jämställt samhälle....jo visst....kyss Karlsson 
Inte ens vädret är rättvist ;)

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

,-)

Jag arbetar i ett yrke där jag tycker att vi är ovanligt jämlika .., i stort sett lika lön för män och kvinnor (fram till dess att vi själva började förhandla ...), men ofta är det en man som är handlare eller butikschef.

Å andra sidan har jag inte mött många kvinnliga arbetskamrater som sagt sig vilja ha den biten.

Guldkryckan sa...

Jo..många Karlsson blir det ;)

Undrar om det någonsin kommer bli jämlikt ?