fredag 1 juli 2016

Nu är det gjort!

Igår kollades mitt hjärta upp. Läkaren kom in och tog de sista bilderna på hjärtat och berättade då att allt så bra ut. Herceptinet kan påverka hjärtat men har inte gjort det på mig. Så skönt med lite goda nyheter. Efter undersökningen gick jag till provtagningen och lämnade lite prover och eftersom ingen meddelat mig annat tänker jag att det såg bra ut.
Efter en god lunch på Nova där vi festade på indiskt, kyckling masala, åkte vi tillbaka till sjukhuset. En spruta med just herceptin senare skulle vi bara kolla om jag var tvungen att dricka en massa vätska innan min CT. Och fasa......det var inte på sjukhuset i Lund undersökningen skulle göras, det var i Hässleholm. 
Ringde men de var upptagna ett par timmar enligt en telefonsvarare. Panik! 
Försökte via växeln och killen där hade ett annat nummer så då fick jag tag i en ung kvinna som lovade att de skulle ta emot mig trots att jag kom över en halvtimme försent. Mannen körde som en äkta rallyförare :)
Undersökningen gick fort och jag slapp dricka en liter kontrast som jag fick göra förra gången. Skönt.
Ringde till onkologen och meddelade att jag nu gjort min CT. De ringde tillbaka efter ett tag och berättade att det dröjer minst en vecka innan jag får veta vad som finns på min lunga. Skit tycker jag! 
Men det finns ju inget jag kan göra åt det så nu drar mannen och jag ner till vår husvagn nere på Löderup strandbad. 

Inga kommentarer: