måndag 17 april 2017

Påsken som var.

Tänka att det redan är annandagpåsk. Tiden går otroligt fort när man har trevligt. Och trevligt har vi haft det.
Vagnen är på sin vanliga plats vid stranden, inget förtält uppe än på grund av blåst och snöväder men det är inte bråttom med det. Det går ju att vara där utan tält. Dock har värmeanläggningen tackat för sig och fläkten som man måste ha igång befinner sig i fläktarnas himmel. Men vi köpte en liten värmegrej så vi håller oss varma ändå. Det enda jobbiga med det är ljudet och elsladdarna som ligger på golvet. Men varma är vi. 
Påskafton tillbringades med bara familjen. Vi gjorde ett vegetariskt påskbord men hade gravlax och mannen och äldsta åt vars en lammkotlett också. Det är ganska längesen jag åt kött nu, fisk äter jag men det som kallas för rött kött, dvs alla djur på fyra ben, har jag inte ätit sen veckan på Lydiagården. Tror det var vecka fem. Men jag kallar mig inte för vegetarian, äter ju fisk, mjölkprodukter och ägg. Men eftersom rekommendationerna från onkologen var att inte äta mer än 500 gram kött i veckan tänker jag att det är lättare att helt strunta i det. Fisk ligger väl på ca 500 gram per vecka och resten är olika vegetarier. Gott faktiskt! 
Igår hade vi en liten fest för Kajsa, yngsta som återigen ska åka ut i världen. Hon börjar med Sri Lanka, sen Bali och avslutar med Australien (åtminstone så ser planen ut just nu, men den kan ju ändras). Men vi hade en trevlig kväll med fransk potatissallad, vegetariska grillspett och bbq-sås, även en grönsallad, pizzasallad och vitlöksbröd fanns att kalasa på. 
Idag är ju då en lite kryssad dag, trött och säkert lite bakis och jag ska bara ta det lugnt och samla kraft inför arbetsveckan. Men helst skulle jag vilja köra ner till vagnen och bara må gott. 

Inga kommentarer: