onsdag 5 april 2017

Spikraka lockar?

Jag har alltid haft spikraka lockar. Alltså pinnrakt hår. Ni skulle bara veta hur avis jag varit på vänner med lockigt hår, hår som när det regnar blir alldeles krulligt. 
Nu blir inte mitt igår krulligt men lockigt som bara den. Det kan tydligen bli så efter att man tappat allt hår vid cytostatikabehandling och så blev det för mig. 
Och...är jag nöjd? 
Nja, jag har ju inte en aning om vad jag ska göra med det. Tycker jag ser ut som en nypermanentad tant med inblandning av gråa slingor. 
Men jag ska inte gnälla för mycket, älskar faktiskt att ha hår överhuvudtaget (OBS märk ordvitsen;)

Jag efter 45 minuters spinning. 

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Haha! Ja, just så är det! Jag har väldigt självlockigt hår - och VÅGIGT - som är nästan ännu värre, men så besökte en salong i Halmstad och där plattades håret till oigenkännlighet! Det blev så platt så jag kunde inte längre sätta upp det, det fanns ju liksom inget hår kvar!!
Ååå, jag körde hem bums och ställde mig i duschen, i akt och meningen att få bort det som mest kändes som en platt hjälm!
Man blir aldrig r i k t i g t nöjd :)