söndag 17 september 2017

Höst!

Nu finns det inget förtält till vagnen nere på Löderup. Nästa helg åker vi ner och tar hem vagnen. Men inte förrän söndag eftersom vi vill vara där en sista helg.
Helgen som snart är slut har varit helt underbar. Höstlig och mysig. Jag har målat mycket, svampmackan med far blev lyckad, har lånat ett luftgevär så nu lever de illasinnade burkarna farligt, har helt enkelt haft en skön helg.
Känner verkligen att det är detta jag behöver i mitt liv nu, att få vara kreativ och ha tillfällen till mentala pauser. 
Snart åker jag upp till stan. Ska bo med äldstas katter och passa på att köra ett pass spinning.
Just den kombon med träning, kreativitet och mentala pauser är nog melodin för mig nu. 
Dock svårt att kombinera med heltid i arbetslivet. 
Men idag mår jag bra! 

2 kommentarer:

Emilia Sandell sa...

Så härligt det låter, att bara vara och ta mentala pauser som du skriver :) Sånt är viktigt när man har ett annars hektisk liv :) Ha en fin vecka ^^

Elisabet. sa...

Låter som bäst!