onsdag 30 oktober 2013

På väg

Sitter på tåget och förundras över hur det kan bli. När jag åkte iväg var huset mörkt och strömlöst. Vi kom inte ens ut på vägen eftersom ett stort träd hade vält.
Som tur var fanns det en kille från vägverket ute på vägen och han hjälper oss att lyfta bort trädet.
Sen är tåget en och en halv timme sen till Stockholm och vi fick rusa ut i en taxi för att inte missa middagen på kvällen.
Under tiden sitter mannen i ett mörkt hus utan varken el eller vatten medans jag har det hur gött som på hotellet.
Nu har jag en timme kvar innan vi kommer till Hässleholm och nu har vi minsann el i vårt lilla palats.
El och vatten.....och inte att förglömma, vi har internet :))))
En hjälpande hand 

1 kommentar:

Guldkryckan sa...

Jo..det där med internet är ju viktigt..och el förstås..o vatten...hade ni inget vatten heller?
Hujeda mej.

Brukar ofta tänka när strömmen går..jaja..jag får sätta på en kopp kaffe medan jag väntar...det brukar spricka tyvärr ;)

Ha en skön afton.