onsdag 11 november 2015

Behandling 2 av 10

Nu är tvåan gjord och jag mår bra, konstigt nog.
Idag förstod jag förklaringen om min behandling - Cytostatikan ligger inne i antikroppen och leds på så sätt rakt in i tumören. Därför är mina biverkningar så få.
Håret är till exempel kvar och inget illamående än.
Men jag kommer inte att klara mig utan den sortens biverkningar, dom kommer efter operationen då jag ska få fyra "vanliga" behandlingar.
Så nu ska bara psyket också fatta att det just nu går bra.

Hade sällskap i sjukhussängen idag :)

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Tack Christel som delar med dig! Det är - även om det är förfärligt att du drabbats - intressant att ta del av vad som händer och hur det går till. Hur gången är.
Om jag själv skulle drabbas, skulle jag nog vilja ta del av andras erfarenheter på samma område.