tisdag 17 november 2015

Idag är det ok med mig. Inga större biverkningar och jag hoppas det förblir så resten av tiden innan nästa behandling.
Nästa onsdag har jag ny tid för biopsi och ultraljud, troligtvis mammografi också. Har den lille skitknölen minskat fortsätter dom troligtvis med samma behandling, men har det inte hänt något eller (gud förbjude) den har växt ändras nog behandlingen. En sak är säker, man måste ha tålamod när man har cancer ;)
Riktigt busväder. 
Träningen gick bra idag. Tungt men skönt. Jag är så glad att jag är med i Phys-Can studien för det är längesen jag tränade så här stadigt. Och nästa gång, på torsdag alltså, kommer det nya till vår grupp. JIPPIE!
Annars är det faktiskt lite tungt på hemmaplan. Min far har varit inne på sjukhuset en runda och trots att alla där och min syrra gjorde allt för att övertala honom om att ta emot hjälp i hemmet så vägrade han. "Jag är inte där än" säger han och han kan inte ha mer fel. Han är verkligen där! Varken hygien, städ eller socialt fungerar. Men, så länge jag och syrran fortsätter att åka hem så fort det är något så fungerar det för honom....men inte för oss. Tyvärr handlar det om pengar och det hjälper inte att vi erbjuder oss att betala. Då blir han ännu mer svart i ögonen och ilsk som attan. 
Visst är det kanske så att vi, syrran och jag, är dom som vill detta. Jag har min cancer och syrran är nyligen diagnostiserad med diabetes och vi orkar inte riktigt. 
En riktigt grinig gammal gubbe ;)

Inga kommentarer: