torsdag 21 januari 2016

Cancer som viktminskning?

Kanske är det den nya metoden för att komma in i bikinin till sommaren? Tror inte att någon kändis kommer att lansera dieten som revolutionär och nytänkande.
Men...sen jag fick diagnosen har tio kilo försvunnit. TIO KILO!
Nu har lite kriser med medföljande ångest bidragit eftersom jag för första gången helt tappat aptiten. Äter mer nu men tydligen alldeles lagom för att hålla vikten tydligen. Alltid något att vara glad över.
Sen vet jag att när jag får den tuffa cytostatikabehandlingen och måste ta kortison kommer jag att gå upp i vikt igen. Så det gäller att njuta av det nu.
Idag är det träning som gäller nere på F&S i Lund. Har varit lite si och så med det över helgerna. Sen att jag måste ha hundvakt också har ställt till det en hel del men har varit uppe på gymet och tränat, mest spinning men över annat. Blir lättare när jag inte har fasta tider fast jag hoppas att jag verkligen kan hålla mig kvar vid Fys-Can. Vill verkligen det.
Ha det!

Inga kommentarer: