fredag 8 januari 2016

Teknik....hatar det :)

Visst har allt blivit väldigt mer tekniskt? 
Bor man då som vi mitt ute i ingenting fungerar det inte enkelt. Eller? Det kan ju vara mig som det är fel på.
Just nu har vi varken telefon eller bredband via telefonen. Troligtvis fel på ledningarna fram till huset och en tekniker ska komma och fixa. Men det dröjer flera veckor.
Fram till dess har vi fått en sticka med en massa GB. Bara att stoppa in i datorn och köra på sa dom.... Pyttsan. 
Tog 26 minuter i samtal med Telia. 
Men en trevlig ung man, Filip, hjälpte mig mycket  tålmodigt. All heder åt honom. Men så less jag är på teknik som inte fungerar. Ett annat exempel: jag fick en ny telefon och inte sjutton fungerar mitt mailkonto på den. 
Fast det är mitt eget fel. Är inte människa att komma ihåg lösenordet. Åldersrelaterat? Ja säkert :)

Vad det gäller undersökningarna igår så får jag besked på måndag. Läkaren som gjorde ultraljudet verkade dock nöjd. Håll tummarna!

Inga kommentarer: