torsdag 10 mars 2016

Då är det gjort!

En bit av mitt bröst och lymfkärlen i armhålan är borta.
Sitter just nu på sal 5:2 och väntar på att det ska bli lunch och att sjukgymnasten ska komma. Bröstet värker och svider och i armhålan sticker det mest....som om någon satt med en nål och jäklades med mig. Sömnen var i det närmaste katastrofal men vad annat är att vänta när man som jag har slangar som sticker ut ur min kropp. Det är dränaget som dom inte ville ta bort idag och som gör att jag kommer att ta in på patienthotellet en eller några nätter. Kan inte tänka mig sitta hemma med slangar som sticker ut och som Bosse ser som jätteroliga leksaker.
Så så har jag det....överlever detta med men är just nu less.
Trots den makalösa utsikten från min patientsäng :)

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Ja, det må jag säga, att en mer fantastisk sal-utsikt har jag nog inte upplevt. När jag blev opererad i Ystad, hade jag en gammal knotig ek utanför salsfönstret och där höll just då ett par duvor på att inreda boet. Det sägs att patienter med utsikt mot natur eller nånting vackert, tillfrisknar fortare. Lycka till nu!