tisdag 1 mars 2016

Besked!

Om en vecka är det dags. Då ska dom operera mitt bröst och min armhåla.
Bröstet blir en sk tårtbitsoperation. Kirurgen, Susanne, tar vad som behövs och flyttar bröstvårtan så bröstet blir så likt det andra som möjligt. Naturligtvis kommer det att bli skillnad på dom men det syns bara i naket tillstånd. Får komma ihåg att klä på mig på mornarna.
Lymfan försvinner helt. Där tar hon allt och det skrämmer mig lite mer än bröstet. Jag kommer att ha ett lymfdränage i några dagar och sen sjukgymnastik. Men är rädd för lymfödem.
Jag hade fått en annan tid innan, nu på torsdag, men den tiden hade ingen hört talas om nere på bröst- och mellanommottagningen. Konstigt. 
Men, jag är naturligtvis glad att dom inte sköt fram det mer. 
Nervös? Ja! 
Lite rädd? Ja! 

Inga kommentarer: