måndag 18 april 2016

Nu gnäller jag?

Men vad trött jag är på att läkarstuderande, praktikanter och andra under upplärning ska hantera mig och min kropp.
Ja, jag vet att dom måste få träna på yrket men efter en "karriär" inom sjukvården på över ett halvt år räcker det för mig. Det fjölas och klantas med prover och undersökningar. Sen måste handledaren komma och göra om det. Och under tiden ligger jag halvnaken i ett undersökningsrum och är i bästa fall täckt av en liten gästhanduk.
Så....jäkligt less på det just nu!

1 kommentar:

Monet sa...

Jag förstår verkligen hur du känner. Jag undrar om du inte faktiskt kan säga till hur du känner och be att de tänker sig för kring hur mycket du utsätts för detta. Säg precis som du skrivit. Det är du som är patient med en tuff behandling och det är du som helt bestämmer över din kropp. Lycka till! Fin vovve också!