söndag 26 mars 2017

Vad en helg går fort.

Nu sitter vi i bilen på väg mot hemmet. Vi ska inom Bordershop och köpa med oss lite gott inför sommaren. 
Våra dagar här nere i Tyskland har varit alldeles enastående bra. Jag har till och med shoppat vilket är något jag mycket sällan gör. Jeans (provade i provrum...de ni) fem tröjor och mannen köpte ett par härliga dojjor. Och detta mina damer och herrar, är nästan en sensation. 
Sen var jag tvungen att köpa en sorts munkjacka med teddyklädsel eftersom min fantastiska man tog fel jacka och då tog dotterns 36 istället för min 44. Då förstår alla att en varm hoddie behövdes. Hittade en på Kik för 5€ och då kan man ju stå ut med att gå i en mönstrad blå sak :)
Men vi har ätit och druckit gott. Fick nys på ett gott vitt vin Burgundervin som var riktigt bra. 
Två besök i warnermunde sittandes i solen och kvällarna nere vid Rådhustorget. Stegräknaren slog rekord på så där 20000 steg var dag. Riktigt bra med tanke på mitt knä. Det bådar gott inför joggingstarten (som jag hoppas på) 

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Låter ljuvligt alltsammans. Rostock kanske man skulle ...?