tisdag 17 oktober 2017

Håll en tumme eller två!

Idag gäller det!
Han som kallar sig min chef, en trevlig snubbe som jag konstigt nog fungerar bra med, har tid för ett medarbetarsamtal med mig på förmiddagen.

Medarbetarsamtal har alltid haft en onaturlig klang för mig. Finns till och med mallar för hur samtalen ska gå till även om jag inte tror att så många använder den. Men för mig är korridorsamtal eller till och med kris i verksamheten samtal bättre. Hade en rektor som gått nån kurs där man skulle hålla i en penna för att tala....ja jisses så naturligt, hihi. Sen ska vi inte tala om lönesättande samtal!!! Helt jäkla meningslöst då man inte påverkar något med det. Sist jag var på ett sådant, många år sen (så obstinat är jag) sa rektorn att detta handlar inte om kronor och ören. För mig gör det det sa jag och reste mig och gick. Så nu fattar ni hurdan jag är. Helt hopplös.
Men idag har vi samtalet på mitt initiativ. Det ni!!
Så om ni inte har något annat för er så tänk en positiv tanke mot mitt håll.

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Jag lovar!
(Och håller med i mycket av det du skriver. Medarbetarsamtal känns som kvartssamtal i skolan).