lördag 14 oktober 2017

Lördag, bästedag!

Idag känner jag mig lite skön och mysig. Har gjort en stor gryta rotmos till far och hans vän Greta, varit i skogen och plockat svamp och har i princip middagen klar. Det kommer att bli en fiskgratäng, en sådan med spritsat potatismos, dillsås med räkor och torskrygg. Gott tycker vi!
Nu ska vi snart äta lite snafs som idag består av ost och kex samt en flaska procecco. Återigen, gott tycker vi!
Imorgon var det tänkt att jag skulle gå på spinning men det har jag redan avbokat. Jag ska måla lite, lyssna på en bra bok och gå med mina stavar. Enligt sjukgymnasten är det den bästa träningsformen när man som jag har lymfödem i armen. Så nu får jag sätta igång och stava mig fram.
Men jag ska ju fixa med all svamp också. Allt ska torkas och sen bli till fantastisk svampsoppa.
Ha en skön lördagkväll alla!

1 kommentar:

Guldkryckan sa...

Svamp är gott...fast jag "plockar" min på Ica...vågar banne mig inte annat. :)
Spinning? Nä fy...sådant har min läkare rekommenderat en gång i tiden, och lite annat..håller mig till promenader ;)

Ha det bäst nu.