tisdag 20 oktober 2015

Då sitter den där

PICC-line som ska sitta där under hela tiden jag ska ha medikamenter. Fick komma in på ett rum nere på onkologen och två härliga sjuksköterskor tog väl hand om mig. 
Via ultraljud och med EKG synlig fick dom in 40 cm plastslang genom min högra överarm in strax innan hjärtat. Det var inte skönt men inte heller otäckt. Lite så där lagom alltså. 
Sen efter blev det en ovanligt god hamburgare vid stationen i Lund. Wiggos tror jag stället heter. 
Gick lite runt i stan, åkte till NOVA och drack kaffe och sen var det dags för introduktion på gymmet. 
Japp, skillnad på storleken mellan mig och sjukgymnasten :)
På bilden ovan letar jag efter bäckenbotten för träning av den samma. Men vi gick igenom alla momenten och även det som ska göras hemma dvs konditionsträningen i form av jogging i intervaller. 
Vi var två nya som fick vår introduktion, en något äldre dam som var tydligt ärrad av operationer och så då jag. Men vi kommer nog att vara otroligt tränade till våren ;)

Imorgon blir det den första behandlingen. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till din piccline :)
Jag avskydde min innerligt under hela tiden, men den gjorde ju sitt jobb och det var fantastiskt att bli av med den...Nu störde min mer eftersom den satt i armvecket och inte i överarmen så din kommer nog att vara mindre irriterande än min.
Så kul det låter med träningsintron - ska bli intressant att följa.
Allt gott
Lena