måndag 26 september 2016

Idag fick jag hjälp och besked!

För det första har jag haft otroligt ont under vänster nyckelben. Det har strålas hårt mot lymfkörtlarna där och jag är olycklig innehavare av ett avokadostort brännsår.
Det har inte velat läka utan snarast blivit infekterat men idag ringde jag vårdcentralen och fick tid ganska så direkt. Så nu har jag ett förband på som gör att jag kan ha kläder på mig.
Så skönt, både för mig och mina grannar ;)
Två gömda raringar :)
Sen har jag varit irriterad som attan på onkologen som inte gett mig information om hur det blir framöver. Min sjukskrivning tar slut i månadsskiftet och jag ska ju börja jobba....eller? 
Nä, just det. 
Jag ska inte börja jobba förrän tidigast första november. Detta var inget dom informerat mig om utan när jag ringde min onkologsköterska, lite sur och så, och talade in på telefonsvararen, men då ringde hon efter två minuter och berättade att jag redan var sjukskriven en månad till. 
Om jag gått in på Fk:s hemsida och loggat in på min sida hade jag sett det själv.
Först blev jag lite besviken eftersom jag längtar till jobbet men sen ändrade jag mig. Jag ser det som en möjlighet att helt läka efter strålningen och jobba lite på träningen så jag orkar jobba när det blir dags. Så slutet gott allting gott! 

Inga kommentarer: