torsdag 15 september 2016

Over and out!

Nu är jag klar med strålningen.
Som en liten present fick jag en lapp där det står om alla eventuella problem som nu kan uppstå. 
Jag kan få:

  • Skadad hud
  • Färgförändringar i huden
  • Ett fastare bröst (rätt ok faktisk nu i 60-års åldern ;)
  • Torrhosta
  • Feber
  • Andfåddhet
  • Pneumonit
Kan tänka mig att ha fått reda på detta innan istället. Nu gick jag glad i hågen och tänkte att nu är det över men istället fick jag veta att det kan bli värre, mycket värre än innan. 
Sen talades det om att jag om ca fem år kan få stora problem med hjärtat. 
Tänk, jag trodde det snart skulle vara över men det blir aldrig över. Aldrig när man behandlats med all denna teknik, kemi och kirurgi.
Fast vet ni vad? Jag lever tack vare all denna kompetens som finns inom sjukvården.
Och det är minsann inte illa :)
Men men, nu åker vi ner till vagnen och sätter oss och tittar ut över havet. Det skänker alltid ro. 
Min mor växte upp i Ystad nere vid havet och somnade alltid till vågornas ljud. Hon slutade aldrig att sakna det ljudet. Så nu ska jag tanka ljud inför den långa vintern. 

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Ja, trodde nog också i min enfald att allt skulle vara över, när det strålats klart. Måste höra med friherrinnan .. , hon har ju genomgått allt det där, hur det var och är för henne.