tisdag 1 november 2016

Så var det klart!

Första dagen på jobbet är fixad. Inte den bästa arbetsdagen i mitt liv dock.
När jag kom till jobbet fanns det ingen sittplats till mig dvs mitt kontor med stol var upptaget av min vikarie. Ingen dator eller ens telefon. Ingen chef som hälsade välkommen och som då lyssnade på hur det var för mig. När det blev fika fanns det ingen sittplats för mig eftersom alla elevassistenterna fikade. 
Så jag blev stående på expeditionen, lite lätt hängandes  kryckorna. 
Har varit med om bättre arbetsdagar.
En bild från i lördags då familjen hade en riktig mysdag. Eldade ute och åt lite smågott som vi sköljde ner med procceco. Så himla mysigt. En himmelsvid skillnad från idag med andra ord. 
Har nog aldrig känt mig mer vilsen och utelämnad som idag! 

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Så DÅLIGT! Så lite omtanke!!Rent ut sagt bedrövligt!
Tala om att man måste känna sig icke-behövd!

Bert Bodin sa...

Men jösses! Var jobbar du egentligen?

christel sa...

Bert, jag jobbar på en skola och vecka 44 är inte en bra vecka att starta upp med.